Eet jezelf gezond

Hoe gezond eet jij? Gezond eten zorgt er niet alleen voor dat je lichaam gezond is en blijft, het zorgt er tevens voor dat je er goed uitziet, dat je je fit, energiek en levenslustig voelt én dat je positiever gaat denken en lekker in je vel zit.

Ongezond eten daarentegen zorgt ervoor dat het lichaam overbelast en uit balans raakt, we toenemen in gewicht en zwaarlijvigheid en diabetes II in de hand werken, het risico op hart- en vaatziekten toeneemt, je hersenen en organen minder functioneren, je meer moeite hebt om je te concentreren en informatie in je op te nemen, je je futloos en depressief of juist gejaagd en agressief voelt.

Reden genoeg om je eetpatroon eens goed onder de loep te nemen en daar waar nodig veranderingen door te voeren…

Weet wat je eet!

Gezonder eten en drinken begint met je bewust worden van je huidige eetpatroon. Een eenvoudige manier om hierachter te komen is door een dag lang op te schrijven wat je precies eet en drinkt. Een doordeweekse dag leent zich hier beter voor, aangezien we in het weekend vaak onregelmatig eten. Heb je je eetpatroon eenmaal in beeld gebracht, dan kun je dit vergelijken met de onderstaande richtlijnen en tips. Vervolgens kun je besluiten wat je wilt veranderen en elke dag een gezond menu voor jezelf samenstellen.

Ontbijt, Lunch & Diner

Drinken & Tussendoortjes

Tips voor het ontwikkelen van gezonde eetgewoonten